Mierz prosto w cel

Mierz prosto w cel

Jeśli chcesz coś osiągnąć, musisz wiedzieć co. Jeśli chcesz gdzieś dojść, musisz wiedzieć gdzie. Oczywiście, możesz wyruszyć w podróż nie wiedząc, gdzie konkretnie chcesz dojść, ale narażasz się na niebezpieczeństwa, o których istnieniu nawet nie wiesz. Tak samo jest w biznesie i marketingu. Musisz ustalić, co konkretnie jest twoim celem, zarówno jeśli chodzi o strategię marketingową, jak i poszczególne kampanie czy instrumenty.

Celem twoich działań może być konwersja. Niektóre działania marketingowe mogą pomóc Ci poznać twoich klientów, sprawić, że spadnie im z twarzy maska anonimowości i poznasz ich potrzeby, problemy oraz marzenia. Czasem będzie się dla Ciebie liczyć wzrost rozpoznawalności twojej marki, a czasem utrwalenie relacji z klientami. Kiedy indziej może się dla Ciebie liczyć po prostu sprzedaż – konkretne produkty, w konkretnej kwocie i konkretnym czasie.

Pamiętaj, że twoje cele muszą być namacalne. Nie wystarczy ogólna wizja, musisz wiedzieć do czego tak naprawdę chcesz dojść. Co chcesz osiągnąć w perspektywie roku? Ile sprzedanych egzemplarzy twojego produktu Cię zadowoli? Jaka ilość oryginalnych użytkowników na twojej stronie jest twoim zdaniem najlepsza? O ile chcesz zwiększyć ich ilość w najbliższym miesiącu? Musisz też wiedzieć, że cele nigdy nie są równorzędne. Powinieneś wyznaczyć zarówno cele ogólne i szczegółowe, strategiczne i operacyjne. Nie wahaj się też stawiać swojej wyobraźni ograniczeń w postaci konkretnych terminów.

Gdy tylko zakończysz pracę nad celami możesz przejść do kolejnych etapów planowania swojej strategii. Co do nich należy? Mamy dla Ciebie kolejną pigułkę wiedzy. Nie przestawaj śledzić naszego bloga.

2017-03-28T12:26:32+00:00Tags: |

Experts Creator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *