D – Domena internetowa

D – Domena internetowa

Z marketingowego punktu widzenia, dobrze jest, jeśli nazwa domeny jest nazwą firmy, dzięki czemu jest łatwo rozpoznawalna i spójna z całym wizerunkiem firmy.

Nazwa ma znaczenie.

Aby klient zapamiętał nazwę naszej strony i łatwo mógł ją znaleźć w internecie, dobrze jest dokładnie ją przeanalizować.

– Domena powinna mieć krótką, łatwą do zapamiętania nazwę, którą łatwo wymówić i zrozumieć np. dyktując ją komuś przez telefon.

W nazwie domeny lepiej unikać myślników i innych znaków interpunkcyjnych, a także polskich znaków.

Jeśli naszymi odbiorcami mają być przede wszystkim mieszkańcy Polski, to domena powinna mieć końcówkę „.pl”. Są to najczęściej używane końcówki krajowe.

Często spotykane są także końcówki „.edu” – określające portale edukacyjne, „.com” – dla firm komercyjnych, oraz „.gov” – używane przez instytucje rządowe.

Korzystanie z własnej domeny wiąże się z jej rejestracją i wniesieniem opłaty. Jest to wieloletnia inwestycja, której używa się we wszystkich możliwych miejscach – na wizytówkach, ulotkach, folderach, itp.

Plusy z zawieranie słów kluczowych w domenie.

Domena powinna zawierać słowa kluczowe. To umożliwia skuteczniejsze pozycjonowanie strony, a tym samym znalezienie się strony na pierwszych miejscach w wyszukiwarkach.

Po drugie, dzięki słowom kluczowym, odbiorca ma od razu więcej informacji, co znajduje się na stronie.

Trzeci plus to taki, że możesz dzięki temu zbudować markę. Działa to jednak tylko wtedy, gdy nazwa marki nie jest taka sama, jak słowo w domenie.

2016-07-18T08:08:01+00:00Tags: , |

Experts Creator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *