Aktualizacja polityki Google – zakaz reklamowania pożyczek krótkoterminowych

Strona główna/Reklama Google Adwords/Aktualizacja polityki Google – zakaz reklamowania pożyczek krótkoterminowych

Aktualizacja polityki Google – zakaz reklamowania pożyczek krótkoterminowych

W trosce o użytkowników

Google dba o swoich użytkowników, chce aby reklamy były odpowiedzią na ich potrzeby. Przedsiębiorstwu zależy, aby użytkownicy nie czuli się oszukiwani przez reklamy, dlatego wymagania stawiane reklamodawcom są wysokie. Wymagana jest np. przejrzystość, szczerość, zapewnienie odbiorcom niezbędnych informacji.

W systemie reklamowym Google jest dużo ograniczeń, których celem jest ochrona użytkowników. Niedozwolone są treści dotyczące: leków, usług medycznych, broni, alkoholu, treści o charakterze erotycznym, hazardu i in. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

Do reklam zakazanych dołączają pożyczki

Do grupy tej dołączyły również pożyczki krótkoterminowe. Jak podaje Google na swoim blogu od 13.07.2016 r. nie można reklamować pożyczek i chwilówek, których zwrot ograniczony jest do 60 dni, od daty zawarcia umowy pożyczkowej.

W Stanach Zjednoczonych dodatkowo zakazane są reklamy produktów pożyczkowych, których stopa oprocentowania jest równa bądź wyższa niż 36%.

Google wprowadza zmiany z uwagi na ochronę swoich użytkowników. Według przeprowadzonych badań pożyczki te generują koszty, które są zbyt obciążające dla gospodarstw domowych.

Koniec SEM, początek SEO?

Niewątpliwe jest, że frazy związane z pożyczkami krótkoterminowymi były jednymi z najbardziej konkurencyjnych. Stawki CPC sięgały ponad 20 zł. Firmy, które korzystały z tej formy reklamy, muszą znaleźć inną ścieżkę promocji swoich produktów.

Zacznie się walka o pozycje w Top 10 wyników wyszukiwania, czy branża znajdzie inne kanały reklamowe? Czekamy na rozwój sytuacji.

2017-03-28T12:26:32+00:00 Tags: , , |

Experts Creator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *