W natłoku ofert, stron www trudno jest przykuć uwagę internauty, a jeszcze trudniej by wykonał on zalecaną czynność na naszej witrynie. Remarketing to jedno z instrumentów marketingu internetowego, które pozwala na przypomnienie o swojej stronie internetowej użytkownikowi, który miał już z nią styczność.

Jeśli internauta odwiedził Twoją witrynę, a nie dokonał na niej zakupu, nie zamówił usługi, remarketing przypomni mu o Twojej firmie. Podczas korzystania z sieci będą wyświetlały się reklamy przypominające o Twojej stronie, pomagające nawiązać kontakt z użytkownikiem wszędzie tam, gdzie działają reklamy Google.

internet components

Narzędzie to opiera się na personalizacji przekazu. Historia przeglądania stron www użytkownika jest znana, co daje nam możliwość odesłania do niego idealnie dobranych treści. Celem jest zachęcenie do wykonania pożądanej czynności (np. zakup, złożenie zamówienia).

Google to przeglądarka, z której w Polsce korzysta 97 % internautów. Jakie możliwości działań remarketingowych daje nam właśnie Google?

Google śledzi poczynania internauty, jeśli miał styczność z Twoim produktem, np. poprzez YouTube oglądając film umieszczony na Twoim kanale, tam będą śledziły go reklamy. To remarketing wideo.

Jeśli użytkownik korzystał już z Twojej aplikacji, to reklamy będą go śledziły właśnie podczas używania aplikacji mobilnych.  Google nazywa to remarketingiem w aplikacji mobilnej.

Jest także remarketing dynamiczny, który uwzględnia produkty oglądane przez użytkownika, oraz remarketing standardowy, który publikuje reklamy użytkownikom goszczącym na Twojej witrynie.

Internauta po wyjściu z Twojej strony może dalej poszukiwać informacji w Google, także w tym przypadku reklama podąża za nim.